Inna zakładka....

...... czyli nie-papierowa zakładka :-)

Do zrobienia tych zakładek wykorzystałam kolorowe włóczki,
które jeszcze przewalają się z kąta w kąt
zanim trafią do pudeł na sen wiosenno-letni.
Oto "pom-pom bookmarks":






A jak zrobić pomponik? 
Potrzebne będą np klamerki, kawałek tektury lub po prostu palce, na które nawijamy włóczkę (foto 1).
Aby uzyskać puszysty, kształtny pompon należy nawinąć włóczkę ok 90-100 razy.
Po nawinięciu związujemy mocno po środku (foto 2).
Przecinamy po obu stronach (foto 3).
"Roztrzepujemy" nitki (foto 4) i przystępujemy do trymowania, czyli nadajemy kształt kuli
przycinając włóczki nożyczkami do pożądanego wymiaru.


Do pomponów przywiązujemy sznureczek, może być w tym samym kolorze a jego koniec 
można dodatkowo ozdobić zawieszką.
Miłego craftowania:-)

Komentarze

  1. Bardzo fajny pomysł:) Wygląda super:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł z pomponami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super to wygląda, gdzies chyba nawet widziałam podobny pomysł;))
    Takie kolorowe zakładeczki na pewno umilą lekture;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny i oryginalny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  6. :)))) Świetne i efektowne zakładki, myślę, że na każdą porę roku będą idealne!

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne zakładki pomponiaste ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajne te Twoje zakładki:) widać, że niezły mol książkowy z Ciebie:))) i tak je pomysłowo upiększasz!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, takie "ciciate" te zakładki :)
    Fajny ten Twój blog POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł, a zakładki rewelacja pomponiki przeurocze pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialne zakładki! I tylko pozostaje czytać i czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładne!!! Bardzo lubię Twoje pomysły:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę przyznać, że jest bardzo dużo sposobów na zrobienie pomponików. Ja znam nieco inny. Ostatnio wykonywałam takie z dziećmi, a później przyklejałam im oczka i buźki. Dzieci na świetlicy były bardzo zadowolone z pomponikowych ludków. Piękny posiadasz przycisk do papieru. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Każde słowo tu pozostawione jest dla mnie niezwykle ważne!!Jeśli masz jakieś pytania zostaw mail w komentarzu-odpiszę na pewno!!!

Popularne posty