Figa i co dalej?


Figa moim ulubionym owocem nie jest, ale urody odmówić jej się nie da :-) Kupiłam więc kilka, dla tego koloru chyba, i tak sobie czekały parę dni. A ponieważ po moich ostatnich wypiekach (czytaj: mini serniczki) zostało w lodówce trochę sera spróbowałam jakoś ze sobą połączyć i ser i mocno już dojrzałe figi 
w jedność i upiekłam sernikowe ciasteczka z figą. Część zrobiłam z jabłkiem i te są na zdjęciu "before", bo te z figą tak szybko chciałam upiec, że zapomniałam o dokumentowaniu!
Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania - rzadko piekę ciasteczka (właściwie to był chyba mój pierwszy raz), ale są SMACZNE. Baaaardzo!!!!






  SER(NIK)OWE CIASTECZKA Z FIGĄ (LUB KAŻDYM INNYM OWOCEM):         Potrzebujemy: 3 szkl mąki, przesianej
                  2 łyżeczki proszku do pieczenia
                  1 łyżeczka soli
                 250 g serka śmietankowego, zmielonego lub                   
              gotowego na serniki
                  200 g masła, miękkiego
                  3/4 szkl cukru
              2 jajka
              2 łyżeczki ekstraktu wanilii/aromatu   
              waniliowego
              1 szkl pokruszonych herbatników 
              pełnoziarnistych
Krok 1: mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, sól

Krok 2: miksujemy ser, masło, cukier, dodajemy jajka, ekstrakt, mąkę z proszkiem i solą

Krok 3: wkładamy ciasto do lodówki na pół godzinki

Krok 4: z ciasta lepimy kulki (wielkości mandarynki), obtaczamy z pokruszonych herbatnikach, spłaszczamy, układamy na papierze do pieczenia, robimy zagłębienie i nakładamy owoce.

Pieczemy przez 12-14 minut, do złotego koloru, w temp 180 st.

ENJOY!!

Komentarze

  1. jesteś genialna....znowu mnie zaskoczyłaś...a zdjęcia....czy to już zazdrość?????

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Cię zaskakiwać XOXO

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Każde słowo tu pozostawione jest dla mnie niezwykle ważne!!Jeśli masz jakieś pytania zostaw mail w komentarzu-odpiszę na pewno!!!

Popularne posty