Tarta rustykalna, która została gwiazdą

tarta z jagodami


Halo, halo? Czy ktoś jeszcze lubi gwiazdki? Pamiętacie jak  wdarły się szturmem na blogowe 
salony? Muszę przyznać, że ze wszystkich motywów, ten akurat darzę sympatią największą, 
choć jak wiecie, koszyczka z gwiazdą wciąż nie mam.

W temacie gwiazd mam dziś dla Was pomysł na tarty rustykalne
czyli takie pieczone bez udziału formy. Zwykle zawija się jej brzegi w miarę jednolicie, 
ale ja Wam proponuję sposób, dzięki któremu Wasze tarty będą wyglądać jak gwiazdy. 
Ja swoje upiekłam z okazji wczorajszego amerykańskiego święta. 
Myślę, że były fajnym akcentem odnoszącym się do flagi.

Jak to się robi?


1. Potrzebujesz cienko rozwałkowane ciasto kruche 
(ja użyłam gotowca ze sklepowej lodówki) lub francuskie.

2. Z ciasta wycinasz pięciokąt foremny. Wielkość wg uznania.
Świetnie wyglądają małe, indywidualne porcje.

3. Środek wypełniasz owocami 
(ja dodatkowo zrobiłam nadzienie z serka kremowego z dodatkiem cukru pudru i ekstraktu wanilii)

4. Składasz kątami do środka tworząc ramiona gwiazd.

5. Troszeczkę trzeba "pomanewrować" zanim wyjdzie nam pożądany kształt.

Proste? Proste!
Teraz do nagrzanego piekarnika na 20 minut i nasze gwiazdy gotowe!


poziomki przepis





Tak wyglądały ostatnie chwile gwiazdy.

vintage kitchen

Jak Wam się podoba taka gwiezdna tarta?
Spróbujecie?
No ja myślę!

Buziaki!!
XOXO


Komentarze

  1. A pewnie, że spróbujemy :) Taka tarta to idealny pomysł na przekąskę na jakiejś imprezie rodzinnej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ mi się ten pomysł spodobała, świetne są, trafiłaś w sam punkt! akurat mam w lodówce gotowe ciasto kruche i zastanawiałam się co z nim zrobić (mąż mi pomyłkowo kupił zamiast francuskiego :-))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nie oberwało Mu się za bardzo :) cieszę się, że Ci się podoba! Buziaki!

      Usuń
  3. Przecież że ja lubię gwiazdki:-) Ale patent na kruche - świetne takie w sam raz do ręki i na taras:-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Obłędnie wyglądają te tarty! Nie ma nic lepszego niż ciasto z owocami, a jeszcze tak podane, bajka:) Ciekawe czy u nas jest gotowe ciasto kruche, dotychczas kupowałam tylko francuskie. Muszę się rozejrzeć. Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. o matko aż mi ślinianki ruszyły zwłaszcza na widok ostatniego zdjęcia ...to powinno być zakazane !!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę kiedyś wypróbować Twój pomysł! Nie dość, że pięknie wyglądają, to takie gwiazdki muszą smakować obłędnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowicie i... gwieździście! ;)
    Kochana,Ja też kosza z gwiazdą się jeszcze nie dorobiłam, ale widziałam w Kiku ich zawał.Także w krótce jedne i te same będą się powtarzać na zdjęciach... ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam! Wyglądają tak apetycznie, że musiałam zrobić przerwę w pracy i zamieścić komentarz ;)
    Pozdrawiam serdecznie-D.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rany boskie,żebym to ja miała talent do wypieków a tu lipa w tym temacie :(
    A gwiazdki nadal lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowności:) Zdjęcia aż pachną (znowu czuję), czy ja zdążę wypróbować te Twoje wszystkie przepisy? A gdzie dieta, którą niedługo zaczynam?:)
    Na szczęście oglądanie i czytanie to zero kalorii:)
    Uściski:)
    PS. Dziękuję za maila, odpiszę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale cudowne i wcale nie są trudne te Twoje gwiazdy :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. ależ blogerskie ciacho ;). Często takie robię, gdy chce nam się coś słodkiego, ale tak pięknie nie zawijam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Madziu, tylko Ty potrafisz nadać wszystkiego coś co nas zachwyca. Tarty wyglądają przepysznie. Ate kawałki na talerzu są tak pięknie podane, że będą mi się dziś śnić po nocach:)
    ściskam Cię:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudnie!:) jestem pod wrażeniem Madzia!pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysłowe:) i jak smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmmmm... Pysznie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  17. A żebyś wiedziała, że wypróbuję! :D Tylko niestety nie z poziomkami, w Warszawie są obłędnie drogie. No chyba, że gdzieś na wakacjach nazbieram w lasku:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gwiazda, czy nie, wygląda przepysznie :)))))

    OdpowiedzUsuń
  19. O rany jak ona wygląda :) Tak zdecydownanie chciałaby spróbować - mam nadzieję że mi taki pyszny deser wyjdzie! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam tartę rustykalną. To według mnie najłatwiejsze ciasto świata. No i jakie pyszne. W zasadzie jest u nas co weekend. Z rabarbarem, truskawkami, brzoskwiniami... różnie.
    Ślicznie ją podałaś na pięknej porcelanie tranzytowej. Super!

    Udanego dnia!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz