Kawior espresso {DIY} Red espresso dla Was {konkurs}

tutorial fotografia kulinarna

Och, jakie ja mam dla Was dzisiaj pyszne pyszności! Pyszne DIY z moim ulubionym efektem, czyli z efektem wow i pyszny konkurs. Już się nie mogę doczekać aż skończę pisać ten post i kliknę "opublikuj" waćpani! To co, zaczynamy?

#KawiorEspresso

Tak, tak, dobrze widzicie. Zrobiłam kawior. Z espresso. A ściślej - z red espresso. Co to takiego jest powiem Wam za minut kilka.

Generalnie rzecz biorąc to ja kawioru nienawidzę. Uważam, że jest mocno przereklamowany a ludzie zachwycają się nim tylko dlatego, że jest drogi i uważany za coś ekskluzywnego. Bullshit totalny. Ale to oczywiście moja subiektywna opinia, oprócz kawioru nie lubię mnóstwa innych rzeczy, którymi ludzie na całym świecie się zajadają, więc całkiem możliwe, że moje kubki smakowe są mało wyrafinowane? Prosta ze mnie kobieta jest i już. Ale za to nikt mi nie zarzuci braku miłości do kawy. Americano, espresso, capuccino, latte, affogato. Każda ilość o każdej porze. Plus wszystko o smaku kawy. Czekolada, ciasto, lody, kawior...


Ok, nie przynudzam już dłużej. Robimy kawior z espresso! Najbardziej wyrafinowany dodatek do deseru jaki sobie tylko można wyobrazić. Oprócz kwiatów of course. Założę się, że gdy zobaczycie efekt końcowy, Wasza reakcja będzie dokładnie taka, jak moja, gdy zobaczyłam kawowy kawior po raz pierwszy: muszę-to-zrobić! A pierwszy raz miał miejsce na jednej z moich ulubionych stron z inspiracjami kulinarnymi The Kitchen Enthusiast . Proszę bardzo! Robimy! Oglądamy animację a ja wszystko tłumaczę krok po kroku:


Co będzie potrzebne?

  • szklanka schłodzonego oleju
  • ok litr bardzo zimnej wody
  • kostki lodu
  • szczypta soli

  • zaparzone espresso (ok 6 łyżek)
  • 4 łyżeczki żelatyny w proszku
  • 3 łyżki zimnej wody
  • 2 łyżki cukru
Jak to się robi?

1.Umieść szklankę lub słoik z zimny olejem w misce. Wlej zimną wodę, wsyp kostki lodu, dodaj szczyptę soli (to zapobiegnie roztapianiu się lodu i nasza zimna kąpiel pozostanie zimna :-).

2.W niewielkiej miseczce mieszamy żelatynę z zimną wodą. Odstawiamy na chwilę aż żelatyna wchłonie wodę.

3.Zaparzamy espresso, wspypujemy cukier, mieszamy dokładnie. Wlewamy espresso do żelatyny, mieszamy aż wszystko ładnie się rozpuści.

4.Odstawiamy do momentu aż mieszanka będzie miała temperaturę pokojową, nie może być ani za ciepła ani za zimna, bo zacznie tężeć.

5.Mieszankę wlewamy do strzykawki (lub szprycy z końcówką o małej dziurce) i delikatnie, powoli wyciskamy kropelki kawioru do schłodzonego oleju. Na poczatku może to wydawać się trudne, ale uwierzcie mi, po chwili dojdziecie do wprawy i będzie to bułka z masłem.

6.Gotowy kawior przecedzamy przez sito i dokładnie płuczemy zimną wodą. Gotowe! Możemy ozdabiać nasze desery. U mnie akurat był to mus czekoladowy z bitą śmietaną.




Czy zapewniłam Wam zajęcie na niedzielę? Zrobicie kawior z espresso, prawda? Tym bardziej, że ja dla Was mam przepyszne red espresso! I nawet te z Was, które zaraz zaczną mi tu zarzekać się, że kawy nie pijają, bo to i tamto i owamto, nie będą miały żadnych argumentów. Moje drogie, przedstawiam Wam red espresso! Napój, który wygląda jak kawa, ale


  • nie zawiera kofeiny
  • zawiera bardzo dużą ilość przeciwutleniaczy, magnezu, wapnia i fosforu
  • mogą go pić kobiety w ciąży, karmiące piersią i dzieci
  • jest bardzo zdrowy i smaczny
Gdybym chciała opisać red esppresso jednym słowem, użyłabym słowa hybryda. Bo tak naprawdę to jest herbata i kawa w jednym. Uwierzycie? Koniecznie zajrzyjcie tutaj i poczytajcie sobie o zaletach tego nieasmowitego napoju. Obejrzycie tam również filmiki pokazujące sposoby zaparzania red espresso. Macie ochotę spróbować?

Świetnie, bo tak się składa, że mam dla Was duże opakowanie red espresso oraz przepisy na przepyszne red macchiato, red latte, red smoothie i inne red wspaniałości.

#giveaway

Jedyne, co musicie zrobić to zajrzeć do sklepu Caffetea, zainspirować się pomysłami na przygotowanie red espresso i odpowiedzieć na pytanie:

który napój z red espresso byłby Twoim ulubionym?

na odpowiedzi czekam cały tydzień a potem z przyjemnością wysyłam kawkę do jednej z Was:-)




Przy okazji zapraszam Was również na mój FP (tak, tak, w końcu jest i czeka na Ciebie!), gdzie również możecie  wziąć udział w tej rozdawajce i podwoić swoje szanse w losowaniu :-)

Cieplutko Was pozdrawiam.
Będę Wam bardzo wdzięczna jeśli podacie informację o konkursie dalej.
Buziaki!

XOXO






*post powstał we współpracy z firmą Caffetea


Komentarze

  1. Mniamuśności! :D Ależ ciekawy pomysł! Masz mnie - będę się bawić strzykawką zapewne już niebawem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja myślę! Powodzenia :-) Dziękuję za wizytę!

      Usuń
  2. Witaj Edytko! Bardzo Ci dziekuję i cieszę się, że Ci się podoba:-) buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. pomysł z kawiorem esspresso trafiony , ja akurat kawior lubie ;)
    a kawą redespresso mnie zaciekawiłaś tym bardziej ,że piszesz ,że to kawo/herbata ;) ;D roobiosa uwielbiam :) i znam jego zalety pijam regularnie

    niestety na stronie nie działają filmiki...
    ale moim ulubionym byłby w lato na zimno iced red ,a w zimie na garaco w postaci red cappucino ;) , zresztą w kazdej wersji wyglada smakowicie i chciałabym spróbować...

    hmmm wyszło żem zachłanna ,ale co tam ;p życie jest jedno i trezba spróbować wszystkiego ...jak tylko jest okazja ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha, Kochana, świetnie powiedziane! Zawsze trezba samemu sprawdzić, czy nam coś odpowiada czy nie :-)

      Usuń
  4. Fantastyczny "bajer". Zastanawiam się, czy kawior musi zostać "pochłonięty" od razu, czy można go jakiś czas przechować, np. w szczelnym pojemniku w lodówce? Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, ja przygotowałam ten kawior dwa dni przed podaniem i tak po prostu na tym siteczku w lodówce był, podejrzewam, że może i dłużej poczekać, wszak to w sumie galaretka jest :-) pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. Pierwszy raz słyszę o red espresso. Dobrze jest czytać blogi, człowiek się zawsze czegoś ciekawego dowie ;)) Kawior wygląda dość realistycznie, dobrze, że jest kawowy, bo rybiego też nie znoszę ;)

    Ja bym miała chętkę na Fresh Red, bardzo zachęcająco wygląda taki kolorowy, zimny napój z plastrami jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, czyli to jest kawior dla nas :-) fresh red sama z chęcią spiłabym sobie :-) pozdrawiam Cie cieplutko!

      Usuń
  6. Zdecydowanie red smoothie - przemyciłabym porcję owoców dla mojego chłopaka, zapracowanego niejadka. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny pomysł:) koniecznie muszę wypróbować, bo wygląda to wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealna opcja dla mnie!!! Ze względów zdrowotnych nie mogę pić kawy i zawsze zazdroszczę tzw. ,,kawoszom", którzy delektują się zapachem i smakiem kawki. Inka i Anatol to niestety nie to. Ale red espresso może być strzałem w dziesiątkę:)
    Idealną inspiracją dla mnie jest red hot chocolate... jestem czekoladomaniakiem zwłaszcza białej czekolady. Ponieważ to inspiracja to wzbogaciłabym ją dodatkowo odrobiną mojego kochanego miodku... Oj ślinka leci Kochane Panie:-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Odnośnie konkursu - zdecydowanie wybrałabym red shake - uwielbiam lody waniliowe - a gdyby można je pić i to w dodatku ze zdrową hybrydą kawy i herbaty... Magia! :D (Wmawiałabym sobie wówczas, że zdrowotne walory czerwonego napoju łagodziłyby chociażby lodowe kalorie :P)

    OdpowiedzUsuń
  10. No co to ludzie nie wymyślą !! Kawowy kawior- ja to kupuję bo w kawie się lubuję :)) Kawa bez kofeiny i z tymi innymi zaletami to ideał!
    A jak zobaczyłam te wszystkie napoje z Red Espresso to od razu moje kubki smakowe rozbudziły się na maksa- a to już 22 godzina była! Takie Red Smoothie bym teraz z chęcią pochłonęła!!
    :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Efekt Wow! Już napisałam do męża, aby po drodze z pracy zaopatrzył nas w strzykawkę :)
    Jestem kawoszem i czekoladoholikiem, więc Red Hot Chocolate brzmi jak spełnione marzenie, gdy je wypiję, będę w niebie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Red Hot Chocolate byłby zdecydowanie moim ulubionym napojem z red espresso. Red hot chocolate to napój elegancki, delikatny i kuszący. Nowoczesny i bardzo modny. Napój ten zawładnąłby naszym sercem, umysłem i podniebieniem. Poddalibyśmy mu się bez najmniejszego oporu, aż do ostatniej kropelki. Delektowanie się nim to byłaby taka słodko–gorzka pokusa. Rozpływałby się w naszych ustach i już po chwili......
    Pozdrawiam
    Aneta

    OdpowiedzUsuń
  13. jak ja dawno do Ciebie nie zaglądałam... :) te zdjęcia!!!! i ten kawior!!! zrobię!!! pozdrowienia :*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz