Figa i co dalej?


Figa moim ulubionym owocem nie jest, ale urody odmówić jej się nie da :-) Kupiłam więc kilka, dla tego koloru chyba, i tak sobie czekały parę dni. A ponieważ po moich ostatnich wypiekach (czytaj: mini serniczki) zostało w lodówce trochę sera spróbowałam jakoś ze sobą połączyć i ser i mocno już dojrzałe figi 
w jedność i upiekłam sernikowe ciasteczka z figą. Część zrobiłam z jabłkiem i te są na zdjęciu "before", bo te z figą tak szybko chciałam upiec, że zapomniałam o dokumentowaniu!
Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania - rzadko piekę ciasteczka (właściwie to był chyba mój pierwszy raz), ale są SMACZNE. Baaaardzo!!!!






  SER(NIK)OWE CIASTECZKA Z FIGĄ (LUB KAŻDYM INNYM OWOCEM):         Potrzebujemy: 3 szkl mąki, przesianej
                  2 łyżeczki proszku do pieczenia
                  1 łyżeczka soli
                 250 g serka śmietankowego, zmielonego lub                   
              gotowego na serniki
                  200 g masła, miękkiego
                  3/4 szkl cukru
              2 jajka
              2 łyżeczki ekstraktu wanilii/aromatu   
              waniliowego
              1 szkl pokruszonych herbatników 
              pełnoziarnistych
Krok 1: mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, sól

Krok 2: miksujemy ser, masło, cukier, dodajemy jajka, ekstrakt, mąkę z proszkiem i solą

Krok 3: wkładamy ciasto do lodówki na pół godzinki

Krok 4: z ciasta lepimy kulki (wielkości mandarynki), obtaczamy z pokruszonych herbatnikach, spłaszczamy, układamy na papierze do pieczenia, robimy zagłębienie i nakładamy owoce.

Pieczemy przez 12-14 minut, do złotego koloru, w temp 180 st.

ENJOY!!

Komentarze

  1. jesteś genialna....znowu mnie zaskoczyłaś...a zdjęcia....czy to już zazdrość?????

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz